تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق

ساخت وبلاگ
«درمانِ چشم چرانی» معنای چشم چرانی: چشم چرانی در مقابل غض بصر و چشم پوشی، به معنای نگاه خیره و شهوت آلود به نامحرم است که با انگیزه لذت طلبی جنسی انجام می شود. ما در روابط اجتماعی خود با دیگران چه جنس مخالف یا موافق به طور طبیعی با آنها ارتباط حضوری و کلامی داریم و به آنها نگاه می کنیم، نگاهی که به هیچ وجه در آن بحث تحریک شهوت و لذت جنسی مطرح نیست، این نگاه ها داخل در مقوله چشم چرانی نیستند، ولی نگاه های تیزی که با انگیزه لذت جنسی انجام می شود و به تحریک شدن غریزه و میل جنسی می انجامد، اصطلاحا تحت عنوان چشم چرانی تعریف می شود. در قرآن صریحاً این مطلب آمده است: «قل للمومنین یغضوا من ابصارهم » به مومنین بگو چشم های خویش را بپوشانند. یغضوا از ماده «غض» به معنی نگاه و صوت کوتاه می باشد و نقطه مقابل آن خیره نگاه کردن و صدا را بلند کردن است. منظور این است که انسان به هنگام نگاه کردن معمولاً منطقه وسیعی را زیر نظر می گیرد؛ هر گاه نامحرمی در حوزه دید قرار گرفت، چشم را چنان فرو گیرد که آن نامحرم از منطقه دید مستقیم و عمیق او خارج شود، یعنی به او نگاه خیره نکند اما راه و چاه خود را نیز ببیند. درحدیثی که ویژگی های رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) را توصیف می کند چنین آمده است: «و اذا فرح غض طرفه» وقتی که خوشحال تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق...
ما را در سایت تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ojeparvaz40 بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 25 دی 1396 ساعت: 2:57

«رقص و سماع درویشان» رقص و سماع: سماع در اصطلاح صوفیه، عبارت است از آواز خوش و آهنگ دل انگیز و مطلق قول و غزل، که به قصد صفای دل و حضور قلب و توجه به خدا شنیده می شود؛ و به ادراک و وجدی که شنونده بر اثر آنها پیدا می کند گویند. (دو اثر کهن در سماع ،نصرالله پور جوادی،مجله معارف ،دوره پنجم ،ش3،ص4-5) و رقص یکی از حرکاتیست که برخی از فرق صوفیه انجام داده و به مطلق سماع رقص نمی گویند. صحت سماع نزد عرفا: قبل از پرداختن به چنین بحثی ذکر یک نکته ضروری به نظر می رسد؛ و آن تمایز بین عرفا و مطلق صوفیه است. انچه ما در اینچا پیش فرض خود می گیریم این است که آن دسته از کسانی که آموزه های عرفان اسلامی را از کتاب و سنت گرفته و در فقاهت نیز دستی دارند را عارف و از مطلق تصوف جدا می دانیم. با توجه به چنین فرضی سماع در تصوف یک امر اختلافی می باشد. تقریبا همه مشایخ تصرف و عرفان در مورد سماع بحث کرده اند. اما به طور کلی آن دسته از عرفا و صوفیانی که دغدغه کتاب و سنت دارند در برخورد با این موضوع، پیروان خود را از آن پرهیز داده اند. و برخی دیگر به تقسیم آن به سماع حرام (امیخته با بدعت و شهوت) و حلال (به عنوان غذای روح) پرداخته اند؛ و مبتدیان را سزاوار سماع ندانسته و آن را مخصوص کاملان می دانند. که این عده در محدوده حرمت و حلیت سماع اختلافات زیادی دارند. و گروهی از جهله صوفیه، مطلق سماع را حل تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق...
ما را در سایت تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ojeparvaz40 بازدید : 286 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1396 ساعت: 10:20

راهکارهای کنترل غریزة جنسیبرای کنترل غریزة جنسی هم خود فرد و هم والدین و اطرافیان مسئولیت دارند. آن چه مربوط به خود فرد می‌شود عبارتند از: 1. برنامه‌ریزی برای کار مداوم جوانان و نوجوانان از نیروی سرشار و فوق‌العاده‌ای برخوردارند. این نیرو اگر در زمینه‌های دیگر مورد استفاده قرار نگیرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرایط سنی آن‌ها در قالب امور جنسی و شهوانی ظاهر خواهد شد. اگر جوانان و نوجوانان به کار مداوم عادت کنند و نیرو و توان خود رادر این زمینه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غریزة جنسی در آنان پیشگیری می‌شود. کارهای بدنی موجب تعادل جسم و روان می‌شود. اگر نیک بنگریم افرادی که به کار مداوم مشغول هستند و نیرو و استعدادشان را در زمینه‌های مثبت و سالم به کار می‌اندازند، کم‌تر دچار انحرافات اخلاقی و بحران‌های روحی می‌شوند. کار موجب می‌شود نیرو و انرژی جوان قبل از آن که به چربی‌های اضافی تبدیل گردد و اختلالاتی در ساز و کار اندام‌های بدن ایجاد گردد، از طریق سوخت و ساز مفید و سالم به مصرف برسد. قال امیرالمؤمنین على(ع): براستى و حقیقت که این نفس (انسانى) پیوسته و مرتب به بدى امر مى‏ کند در نتیجه هر کس آن را به خود واگذارد (و به کارى نگمارد) نفس او را به سمت گناهان مى‏ کشاند» 2. تنظیم خواب تحقیقات نشان می‌دهد که بیش‌تر انحرافات به خ تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق...
ما را در سایت تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ojeparvaz40 بازدید : 235 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1396 ساعت: 10:20

تصوف و صوفیگری در اسلاممذاهب صوفی مختص جهان اسلام هستند و صوفی غیر مسلمان وجود ندارد. تمامی مباحث و ریشه تصوف در قرن های دوم و سوم در اسلام مطرح شده است و امروز نزدیک به صد فرقه صوفی و جمعیتی بالغ بر 450 میلیون نفر در جهان وجود دارد. تصوف تنها اختصاص به اهل سنت ندارد و برخی از شیعیان هم صوفی هستند. در حال حاضر نزدیک به 370 میلیون نفر صوفی اهل سنت و بیست میلیون نفر صوفی شیعه در جهان اسلام وجود دارد. در روایات اسلامی نقد های تند و شدیدی نسبت به صوفیه شده است. امام رضا (ع) : کسی که نزد او صوفیه ذکر شود و آنها را به زبان و به دل انکار نکند از ما نیست، و کسی که آنها را انکار کند گویا با رسول خدا (ص) قیام کرده است. (مستدرک الوسایل ج 12 ص 223) امام علی النقی (ع): صوفیان نصاری و مجوس این امت هستند. (حدیقه الشیعه ص 602 مقدس اردبیلی) تصوف مسلکی است که با مذهب آمیخته است و طرفداران این مسلک عقیده دارند که در این طریقه بهترین راه برای رسیدن به حق می باشد و انسان پس از تامل و تفکر و تجربه و مشاهده و سیر و سلوک می تواند به مقصود نهایی و مطلوب اصلی خود برسد. در مورد تاریخ پیدایش صوفیه اقوال مختلفی وجود دارد برخی گفته اند که از نیمه ی اول قرن دوم هجری در میان جامعه ی اسلامی پدید آمد؛ ولی صحیح ترین آنها این است که از أواخر قرن اول هجری و توسط حسن بصری بنیان گذاری شده است.(1) تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق...
ما را در سایت تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ojeparvaz40 بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 12 دی 1396 ساعت: 2:01

جدیدترین اظهارات سیاسی استاد طاهرزادهدربارة آیت الله جوادی آملی، هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد   به نظر بنده آقای احمدی‌نژاد دست به کارهایی زدند که دیگر هیچ جایی در آینده‌ی انقلاب ندارند. در حالی‌که می‌توانستند به عنوان یک سرمایه برای انقلاب بمانند. (پرسش و پاسخ سایت استاد طاهرزاده سوال 21069) ************** بحث، بحثِ تذکر نیست، بحث، بحثِ تصوری است که آیت اللّه جوادی از آینده‌ی انقلاب اسلامی دارند و این موضوع بسیار مهمی است. آینده‌ای که حضرت روح اللّه «رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» برای ما تعیین فرموده‌اند، تا آن‌جاست که در آخرین پیام‌هایشان در وصف آن فرمودند: «مگر بیش‏ از این است که فرزندان عزیز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه ‏هاى دار مى‏ روند؟ مگر بیش‏ از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مى ‏شوند؟ بگذار دنیاى پست مادیت با ما چنین کند ولى ما به وظیفه‏ ى اسلامى خود عمل کنیم.» [1] مسلّم آقای هاشمی چنین آینده‌ای را برنمی‌تابد. حضرت سیدالشهداء «علیه‌السلام» ادامه‌ی اسلام را در تاریخی که فرهنگ اُموی سیطره دارد تا مرز شهادت برای خود قبول کرده است. ولی امثال آقای هاشمی معتقدند مردم آماده‌ی چنین حضوری در تاریخ نیستند و همین نگاه است که منجر به تحمیل صلح با صدام توسط آقای هاشمی به حضرت امام شد و قصه‌ی آن جام زهر. و همین نگاه است که آقا تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق...
ما را در سایت تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ojeparvaz40 بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 12 دی 1396 ساعت: 2:01

 جناب استاد تحلیل شما از تظاهرات و شورشهای جدید چیست؟ دارد کم کم خطرناک می شود و کل کشور را فرا می گیرد. اگر یک مقدار مردم جرات پیدا کنند تظاهرات ملیونی می شود. نکند کار به جاهای باریک بکشد؟ چرا رهبری تا دیر نشده موضع نمی گیرد و تکلیف را روشن نمی کند؟ پاسخ استاد طاهرزاده: ابداً جای نگرانی نیست. در بهترین شرایط که نظام اسلامی سخت در تعادل و استحکام است و بصیرت مردم در حدّ ارزشمندی است؛ این بچه‌بازی‌ها انجام می‌شود تا دشمن با ذوق‌زدگی نسبت به آرزوهایی که آن را در بر گرفته است، به یأسِ تامّ و تمام برسد، «و ما یضلّون إلا انفسهم» این‌ها در مقابل حرکت توحیدی انقلاب اسلامی و در زیر سایه‌ی رهبری حکیمانه‌ی نایب امام زمان «عجل‌اللّه‌تعالی‌علیه» تنها خود را به بیراهه می‌کشانند. تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق...
ما را در سایت تجربه ای شخصی از عبور از پل معلق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ojeparvaz40 بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 12 دی 1396 ساعت: 2:01